Skwierzyna dnia 2007.10.16.
ZP-341-20/07
Telestrada S.A.
ul. Rolna 153
02.-729 Warszawa
Do wiadomości wykonawcom
(którzy przyłączyli się do protestu)
- treść rozstrzygnięcia
protestu opublikowano na
stronie internetowej
Zamawiającego
www.bip.skwierzyna.iap.pl
Dotyczy: protestu złożonego przez wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego realizacji połączeń telefonicznych za pomocą minimum 12 kanałów rozmownych w technologii ISDN oraz instalacja i dzierżawa oraz serwis centrali telefonicznej dla Urzędu Miasta i Gminy w Skwierzynie
W związku z protestem złożonym przez Państwo w dniu 10.10.2007 r. Gmina Skwierzyna „Zamawiający na podstawie art.183 ust 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych informuje, o odrzuceniu protestu w całości.
Uzasadnienie faktyczne i prawne
W dniu 10.10.2007 r. wpłynął do zamawiającego faks zawierający protest Telestrada S.A ul. Rolna 153, 02-729 Warszawa. Dotyczący postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), zarzucając naruszenie art. 7 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w uzasadnieniu protestu Wykonawca wskazuje, iż Zamawiający nie może żądać od Wykonawców wypełnienia ostrzejszych kryteriów niż te, które są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Zdaniem protestującego wymogi te utrudniają uczciwą konkurencję. Protestujący zgłosił żądanie o dokonanie modyfikacji postanowień SIWZ. Poprzez wykreślenie z opisu przedmiotu zamówienia określenia zawartego w punkcie 1 cytuje: Zapewnienie stałego dostępu do publicznej sieci telefonicznej drogą kablową doziemną (połączenie komutowane) koniec cytatu. Zamawiający zastrzega, że usługa określona w punkcie 1 opisu przedmiotu zamówienia nie może być świadczona drogami radiowymi.
Zamawiający ustalił i zauważył, co następuje:
Zamawiający wprowadzając wspomniany zapis w postanowienie SIWZ, kierował się przede wszystkim faktem, iż budynek Ratusza Miejskiego w Skwierzynie - siedziba zamawiającego jest obiektem zabytkowym zlokalizowanym w bezpośredniej strefie ochrony konserwatorskiej.
Zamawiający precyzując przedmiot zamówienia kierował się przede wszystkim zapisem art. 36 ust 1 pkt 10 i 11 ustawy z dnia 23 września 2003 r. Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (DZ.U. Nr 162, poz. 1568 z dnia 17 września 2003 r
Wszelkie tego typu działania ingerujące w formę architektoniczną wymagają zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Ustawa pozwala wprowadzenie odpowiednich nakazów i zakazów mających na celu ochronę zabytków. Do obowiązków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków należy wydawanie pozwolenia, m. in. na umieszczenie na zabytkach wszelkiego rodzaju urządzeń technicznych - art. 36 ustawy. Budynek Ratusza Miejskiego siedziba Urzędu Miasta i Gminy w Skwierzynie jest budynkiem zabytkowym, wpisanym do rejestru zabytków.
Należy nadmienić, iż na wspomnianym obiekcie w latach 2004 – 2006 został przeprowadzony remont kapitalny w zakresie pokrycia dachowego, wykonanie izolacji poziomej i pionowej wraz z remontem elewacji zewnętrznej oraz iluminacji obiektu Ratusza.
W/w roboty zostały wykonane pod ścisłym nadzorem Konserwatora Zabytków .
Określenie przedmiotu zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest w kompetencji tylko i wyłącznie Zamawiającego. To bowiem Zamawiający finansuje wykonanie zamówienia, decyduje o tym co ma być jego przedmiotem ( wyrok Sadu Okręgowego w Lublinie z dnia 09.11.2005 r. sygn. II Ca 587/05.
Przytoczony przez protestującego art. 29 ust 2 Pzp stanowi, że Zamawiającemu nie wolno określić przedmiot zamówienia w sposób który mógłby utrudnić uczciwą konkurencję. Zgodnie jednak z przyjętą linią orzecznictwa ograniczenie takie ma miejsce poprzez użycie sformułowań, oznaczeń lub parametrów, które mogłyby wskazywać na konkretnego wykonawcę. Wymóg równego traktowania oznacza konieczność stawiania wszystkim potencjalnym uczestnikom postępowania takich samych warunków udziału w postępowaniu, ocenę spełnienia tych warunków wg takich samych wcześniej podanych do wiadomości kryteriów. Określenie wysokich wymagań oferowanego towaru, usługi nie prowadzi do naruszenia zasady uczciwego postępowania (wyrok z dnia 03.032.2005 r. sygn. UZP/ZO/0-153-05. Ponadto zgodnie z wyrokiem z dnia 07.02.2005 r. sygn. UZP/ZO?0-175-05 określenie w SIWZ wymogów technicznych dotyczących przedmiotu zamówienia trudnych do spełnienia przez protestującego lub innego oferenta nie stanowi dostatecznej podstawy do uznania, że przedmiot zamówienia określony został w sposób naruszający zasady wynikające z art. 7 ust 1, art. 22 ust 2 oraz art. 29 ust 2 ustawy Pzp. Mając powyższe na uwadze Zamawiający na podstawie art. 183 ust 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164,poz 1163 z póź. zm.) postanawia odrzucić protest w całości.
Otrzymują:
1. Adresat
2. Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania
3. aa.
|